Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Home  /  Artǎ   /  O instalație monumentală de Adam Pendleton, de la podea până în tavanul MoMA
adam pendleton moma

O instalație monumentală de Adam Pendleton, de la podea până în tavanul MoMA

Artistul american Adam Pendleton a transformat Marron Atrium de la MoMA – The Museum of Modern Art din New York – într-o arenă dinamică ce explorează întunericul, abstractul și avangarda. În instalația sa monumentală de la podea până în tavan, Adam Pendleton a creat un colaj spațial de text, imagine și sunet – o operă de artă totală pentru secolul 21.

Litere, cuvinte, semne, picături, folosite de artist în lucrările sale

„Who is Queen?” este ancorată de trei turnuri negre de schele cu cinci etaje care seamănă cu încadrarea suportului tipic caselor americane și care servesc drept stativ pentru picturi, desene, o lucrare textilă, sculpturi, imagini în mișcare și o piesă sonoră.

În picturi, Pendleton creează câmpuri stratificate de text nerezolvat și semne gestuale, construite din originale vopsite cu spray și periate care au fost fotografiate, fotocopiate și mărite pentru serigrafie. Desenele prezintă schițe și „note” vizuale și, uneori, reproduceri din biblioteca de cărți a artistului. Limbajul vizual al lui Pendleton provoacă lizibilitatea, scriind și suprascriindu-se continuu.

Adam Pendleton este un artist din New York. În picturi, desene și lucrări diverse, el folosește litere, cuvinte, picături, stropi, spray-uri și imagini colectate ca materiale primare.

Opera sa este un fel de scriere continuă, în care limbajul și semnele gestuale sunt înregistrate, transpuse și suprascrise. Blurând marginile dintre modurile de vizualizare și citire, dintre reprezentare și abstracție și dintre pictură, desen și fotografie, opera lui Pendleton este o filozofie vizuală a postulatelor incomplete. În 2008, el a început să-și articuleze munca prin ideea de „Black Dada”, un proiect vizual și o anchetă în continuă evoluție a relațiilor dintre „Blackness”, abstracție și avangardă.

Foto: MoMA