Recomandările curatorial.ro pentru weekendul 9 – 11 iunie
Pictură, obiect și instalație sunt mediile artistice care își pun amprenta pe acest weekend în Capitală. Muzeul „Theodor Aman” prezintă în premieră, din Pinacoteca București, patru tablouri ale întemeietorului primelor școli românești de arte frumoase de la Iași și București, în timp ce galeriile Gaep și Suprainfinit găzduiesc expoziții semnate de tinerii artiști Raluca Popa, respectiv Bora Baboci și Vlad Nancă.
„Aman în vizită la Aman”
Opt tablouri, patru miniaturale și patru de mari dimensiuni, unele prezentate public în premieră, sunt expuse la Muzeul „Theodor Aman” până pe 26 mai 2024.
În expoziția „Aman în vizită la Aman”, curatoriată de Greta Șuteu, muzeograf, sunt reprezentate genurile portret (din categoria non finito), natură statică, peisaj și compoziții istorice.
„Omorârea lui Ghica”, ulei pe pânză nesemnat și nedatat, „Boieroaica”, ulei pe pânză semnat și datat 1871, „Natură statică cu mere”, semnat cu monogramă, și „Bust de fată/ verso: Peisaj”, ulei pe lemn, sunt restaurate și prezentate acum în premieră.
„Source”
Desene prin binoclu, fotografii cu intervenții transferate pe diapozitiv și un obiect bazat pe un sistem optic de camuflare fac parte din a doua expoziție personală a artistei Raluca Popa, româncă stabilită la Berlin, care va fi vernisată la galeria bucureșteană Gaep pe 9 iunie și va putea fi vizitată aici până pe 29 iulie.
Expoziția „Source”, curatoriată de Mihaela Chiriac, aduce laolaltă lucrări noi și mai vechi ale artistei. Unele dintre acestea vor fi prezentate în premieră.
Printre acestea se numără „History”, un slide show cu 80 de fotografii ale dealului artificial Teufelsberg din Berlin, realizate din aproximativ același unghi panoramic pe parcursul a patru ani. Pe unele fotografii, artista a intervenit pictând de mână copaci precum cei din picturile lui Cézanne.
„The Horizontal Wall”
Artiștii Bora Baboci și Vlad Nancă expun la galeria bucureșteană Suprainfinit, până pe 24 iunie, o serie de lucrări sub titlul „The Horizontal Wall”.
Expoziția curatoriată de Mihnea Mircan a pornit de la interesul comun al artiștilor pentru arhitectură „ca extensie a corpului și organizare a simțurilor” și a luat model mental și titlul după o practică vernaculară din întregul bazin mediteranean: construcția unor ziduri orizontale, care funcționează drept bariere, păzind trecerea dintre casă ori grădină și tărâmul de dincolo.