Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Home  /  Artǎ   /  Târg de artă inaugurat în Singapore în 2023
marina bay sands, mch g

Târg de artă inaugurat în Singapore în 2023

Târgul ART SG va fi lansat în Singapore în ianuarie 2023, după patru ani de când a fost anunțat proiectul.

Conglomeratul elvețian MCH Group, compania-mamă a Art Basel, a investit în Arts Events Singapore, organizatorul ART SG, și deține acum 15% din acțiuni, potrivit artnews.com, care notează că termenii tranzacției nu au fost dezvăluiți.

Beat Zwahlen, CEO al MCH Group, a transmis într-un comunicat: „Suntem convinși de lansarea cu succes a noului târg de artă în ianuarie 2023 și suntem încântați să fim în poziția de a-l putea susține. Participarea noastră la ART SG va contribui echitabil la consolidarea pieței de artă și a poziției noastre în această zonă geografică atractivă”.

Prima ediție a ART SG trebuia să aibă loc în 2019, însă aceasta este programată acum în perioada 12 – 15 ianuarie 2023, la Marina Bay Sands Expo and Convention Centre. Este așteptată participarea a 100 de galerii din Singapore.

„Vom stabili o identitate specifică pentru ART SG ce va reflecta rolul natural al Singapore ca centru regional și ca poartă de acces spre Asia de sud-est”, a spus Magnus Renfrew, co-fondator al ART SG. „Încurajarea excelenței artistice și a dialogului cultural în Asia de sud-est și în regiunea Asia-Pacific este prioritară pentru misiunea ART SG”, a adăugat el.

Art Basel își consolidează prezența în Asia

În 2016, MCH Group a anunțat că va căuta să își extindă participațiunile prin achiziționarea de acțiuni în târguri de artă din lume. Pe parcursul a doi ani, compania a cumpărat acțiuni în India Art Fair, Art Düsseldorf și ART SG, însă planurile pentru acesta din urmă au fost bruiate în 2018 de demisia neașteptată a lui René Kamm din funcția de CEO al companiei. Până în luna noiembrie a acelui an, MCH și-a vândut acțiunile în acele târguri ca efort de stabilizare financiară a companiei.

Art Basel a anunțat anul trecut că își va consolida prezența în Asia, unde are deja un târg în fiecare lună martie, în Hong Kong. Anul acesta, între 24 și 26 martie, aici vor participa 137 de galerii, cu mai mult de 20 față de anul trecut, însă la aproape jumătate față de ediția din 2019.

Târgul sprijină două evenimente ce implică galerii – Art Week Tokyo în Japonia, care a fost lansat în noiembrie anul trecut, și S.E.A. Focus în Singapore, care va fi derulat îîn paralel cu ART SG.

Piața de artă a crescut în Asia în ultimii ani, iar rezultatele caselor de licitații și cele înregistrate de târguri au demonstrat acest lucru, în ciuda pandemiei.

Credit foto: MCH Group