Home  /  Natură   /  Telescopul Hubble a surprins imaginea „fantomei” unei stele care se deplasează în Calea Lactee
nasa gaură neagră

Telescopul Hubble a surprins, în premieră, ceea ce specialiştii cred că este „fantoma” unei stele care a dispărut, de fapt o gaură neagră care se deplasează prin spaţiu, în galaxia noastră, relatează CNN.

Când stele de dimensiuni foarte mari – faţă de care Soarele nostru ar părea minuscul – dispar, acestea explodează iar nucleul rămas este distrus de propria gravitaţie şi astfel se formează o gaură neagră.

Puterea acestei explozii mişcă această gaură neagră prin galaxie, ceea ce este cazul şi acum, potrivit evaluărilor specialiştilor.

Aproximativ 100 de milioane de găuri negre se deplasează în Calea Lactee

Astronomii estimează că în galaxia noastră există circa 100 de milioane de găuri negre care „plutesc” în spaţiu, iar de data aceasta au dovezi că au şi identificat un asemenea fenomen. Descoperirea este rezultatul a şase ani de observaţii şi experţii au reuşit să măsoare exact acest obiect cosmic.

Această gaură neagră se află la 5.000 de ani – lumină, într-un braţ al galaxiei numit Carina-Sagittarius. O altă concluzie a acestui studiu este că gaura neagră cea mai apropiată de Terra este la 80 de ani – lumină.

Hubble a reuşit să surprindă acest fenomen datorită câmpului gravitaţional foarte puternic creat în jurul unei găuri negre.

Credit foto: NASA