Home  /  Natură   /  Trivia – Compușii chimici din produsele cosmetice și recifele de corali
efectul nociv al oxibenzonei asupra vietii marine curatorial.ro

Trivia – Compușii chimici din produsele cosmetice și recifele de corali

Știați că… produsele cosmetice pentru protecție solară conțin anumiți compuși chimici nocivi pentru mediu?

În 2016, o echipă internațională de cercetători a descoperit că oxibenzona, folosit la nivel mondial în peste 3.500 de produse de îngrijire a pielii contra razelor nocive ale soarelui, este extrem de toxic pentru recifele tinere de corali și alte specii marine. Acest compus ajunge în apă prin deversarea apelor uzate și direct de pe piele.

Efectele oxibenzonei asupra recifelor de corali

Oxibenzona, derivat al benzofenonei (benzofenonă-3 sau BP-3), este un compus chimic folosit în majoritatea loțiunilor de protecție solară și cosmetice, făcând parte din categoria filtrelor solare cu rol de absorbție al razelor ultraviolete UVB și UVA.

Studiul a evidențiat patru mari efecte toxice care apar la recifele de corali tinere, care se află în dezvoltare: predispoziție crescută către decolorare; deteriorarea ADN-ului; dezvoltare anormală a scheletului coralului; diformități grave.

Așadar, este absolut necesar să fie găsite soluții alternative non-toxice ale oxibenzonei pentru a reduce impactul negativ asupra recifelor de corali și a efectelor schimbărilor climatice.

Sursă text: oceanservice.noaa.gov