
Inovații în design – imki, soluție creativă augmentată cu AI
imki este prezentată ca soluție creativă augmentată de inteligență artificială pentru industria luxului și a modei, oferind inteligență artificială personalizată care sporește creativitatea mărcii, asigurând în același timp securitatea și responsabilitatea.
Instrumentul de inteligență artificială e format pe baza arhivelor mărcilor de modă. Imki permite acestora să creeze modele în stilul fiecăreia, îmbinând trecutul cu prezentul. Prin utilizarea inteligenței artificiale pentru a spori creativitatea, mai degrabă decât pentru a o înlocui, spune compania franceză, imki ridică ștacheta inovației, stârnind în același timp noi discuții cu privire la rolul tradiției în era inteligenței artificiale.
Pe măsură ce instrumentele de inteligență artificială democratizează creativitatea, permițând individualizarea și abilitarea noncreativilor, industriile creative se află în fața unui punct de cotitură. Forumul Economic Mondial prezice că, în timp ce 170 de milioane de noi locuri de muncă bazate pe inteligența artificială vor apărea până în 2030, alte 92 de milioane vor fi înlocuite – o schimbare de 22% în ocuparea forței de muncă.
AI este o sabie cu două tăișuri în industriile creative: un instrument de responsabilizare și personalizare, dar și o potențială amenințare la adresa originalității. Pe măsură ce granițele dintre creativitatea umană și cea mecanică se estompează, provocarea va fi găsirea unui echilibru – valorificarea AI pentru a amplifica, nu pentru a diminua, esența expresiei creative.