Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Home  /  Artǎ   /  Expoziția „Entwined Environments Part 1”, problema locuirii existențiale în context artistic, social și politic
entwined environments, expo, curatorial.ro

Expoziția „Entwined Environments Part 1”, problema locuirii existențiale în context artistic, social și politic

Seria de expoziții din cadrul proiectului „Interval”, inițiat de asociația Slow-Sync PH, continuă la spațiul Centrul Artelor Vizuale Multimedia din București, cu „Entwined Environments Part 1”, vernisajul având loc pe 7 octombrie, la ora 19:00.

Curatoriată de Raluca Oancea Nestor și Andrei Mateescu, expoziția prezintă lucrările artiștilor Dani Ghercă, Germina Ion, Mihai Șovăială și chestionează problema locuirii existențiale în context artistic, social și politic.

Expoziția este deschisă până pe 31 octombrie.

De la Zidul Berlinului la noua „față a Bucureștiului”

Raluca Oancea Nestor explică într-un comunicat remis Curatorial.ro: „Investigația fotografică a lui Dani Ghercă urmărește semnificația uneia dintre cele mai controversate construcții, Zidul Berlinului, cu funcție politică de delimitare a locuirii de tip vestic de cea de tip estic și repercusiuni diverse în țesutul urbanistic cât și în fiziologia și economia destinelor individuale și a interconectărilor lor afective, familiale, profesionale. La 30 de ani de la demolarea sa, artistul inițiază o parcurgere ritualică a perimetrului, o comemorare a procesului de chirurgie reparatorie care a reașezat în relație oameni și locuri. Parcurgerea fizică transpusă fotografic repune în act necesara (de)construcție a celebrei arhitecturi de separare. Una dintre fotografii ce reprezintă trandafirii așezați de locuitorii Berlinului pe unul dintre fragmentele zidului păstrat ca mărturie a istoriei recente inițiază o legătură către un al doilea proiect, instalația Germinei Ion. Este vorba aici despre o căutare a lui acasă care antrenează o regândire a relației cu natura în spirit postumanist. Locuitorii antropocenului sunt avertizați că existența / locuirea umană devine imposibilă fără raportarea viscerală la pământ, afect și materie, la natura eliberată, abordată în și pentru sine”.

Curatoarea continuă: „Imposibilitatea contemporană a lui acasă este analizată și de Mihai Șovăială pe coordonate estetice și socio-politice în contextul unei investigații asupra construirii contemporane marcate de regimul termopan și polistiren. La numai o sută de ani de la inițierea salutarelor proiecte arhitecturale moderniste care au schimbat «fața Bucureștiului», individualitatea devine imposibilă estetic, arhitectural și existențial. Epoca pauperității și a crizei energetice, o epocă a teritorializării, a orașelor fără figură, trăsături, identitate, a clădirilor cu ferestre obturate sau reconstruite după standardul termopanelor, a pereților falși de polistiren ce sufocă și anulează detalii arhitecturale, este și epoca uniformizării individului, a dispariției chipului și a «trăsăturilor de facialitate» (Deleuze). Concluzionăm astfel că toate planurile noastre viitoare de recuperare a devenirii și a singularității trebuie să pornească de la intima interconectare dintre a fi, a locui, a construi”.

Interval” este un proiect al asociației Slow-Sync PH și reprezintă un program centrat pe practici artistice fotografice și time-based media în România, cu activități concentrate în jurul spațiului CAV Multimedia din București. Demersul urmărește realizarea de expoziții, ateliere și generarea de discuții asupra parcursului și curentelor de gândire specifice reprezentanților locali ai acestor forme artă.