Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Home  /  Artǎ   /  Fotosculpturi bazate pe cercetarea artistică a deportărilor în Bărăgan, expuse la Muzeul Hărților
sever petrovici popescu, muzeul hartilor

Fotosculpturi bazate pe cercetarea artistică a deportărilor în Bărăgan, expuse la Muzeul Hărților

Fotosculpturi bazate pe o cercetare artistică a deportărilor în Bărăgan de la începutul anilor 1950 sunt prezentate la Muzeul Național al Hărților și Cărții Vechi din București sub titlul „Miopie istorică”.

Expoziția de artă contemporană a lui Sever Petroovici-Popescu, membru al grupului Altul Nu e Negarea Mea, poate fi vizitată până în ianuarie 2024, de miercuri până duminică, între orele 10:00 și 18:00.

Proiectul realizat de Muzeul Ororilor Comunismului în România – MOCR în colaborare cu MNHCV este curatoriat de Ioana Marinescu.

sever petrovici popescu 2, muzeul hartilor

 

În expoziție, Sever Petrovici-Popescu folosește instrumentarul artistic pentru a înfățișa și a aminti publicului o pagină de istorie – deportările în Bărăgan. În timpul regimului comunist din România, deportarea a fost o măsură cu caracter represiv, al cărei scop l-a reprezentat izolarea și marginalizarea celor definiți ideologic ca „dușmani ai poporului”. În urma acțiunii de dislocare din 18 iunie 1951, aproximativ 44.000 de persoane au fost obligate să-și mute domiciliul în Câmpia Bărăganului. Acest fapt a presupus strămutarea din propria locuință sub amenințarea armei și formarea unor comunități noi cu resurse precare. Treptat, cele 18 sate proaspăt formate au fost părăsite, din ele, rămânând azi doar câteva case în Dâlga Nouă, Rubla și Fundata. Artistul documentează o lume dispărută, face o cercetare simbolică și ritualică.

sever petrovici popescu 1, muzeul hartilor

Sever Petrovici-Popescu (n. 1986) trăiește și activează în București. A absolvit secția Foto Video de la Universitatea Națională de Arte București. În 2021, a terminat un doctorat despre fotosculptură în care analizează modul în care o fotografie poate exista material dincolo de limitările suportului bidimensional tradițional. Are o activitate expozițională intensă în țară și străinătate, cu expoziții personale și de grup.

Credit foto: Muzeul Național al Hărților și Cărții Vechi © Camil Iamandescu