Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Home  /  Artǎ   /  Lucrări de Gauguin, Courbet și Toulouse-Lautrec, retrase din expoziția permanentă Kunsthaus Zurich
buhrle collection, kunsthaus zurich

Lucrări de Gauguin, Courbet și Toulouse-Lautrec, retrase din expoziția permanentă Kunsthaus Zurich

Lucrări de Gauguin, Courbet și Toulouse-Lautrec se numără între tablourile retrase din expoziția permanentă a Kunsthaus Zürich, la 20 iunie, în urma unor suspiciuni potrivit cărora acestea ar fi fost furate de naziști în timpul celui de-al Doilea Război Mondial.

Lucrările sunt deținute de Fundația E. G. Bührle, care a solicitat investigația. Acestea sunt „Jardin de Monet a Giverny”, de Claude Monet, „The Old Tower”, de Vincent van Gogh, „La route montante”, de Paul Gauguin, „Portrait of the Aculptor Louis-Joseph”, de Gustave Courbet, și „Georges-Henri Manuel”, de Henri de Toulouse-Lautrec.

Această reexaminare vine ca urmare a implementării, în martie, de către Departamentul de Stat al SUA, a unui set de bune practici pentru gestionarea operelor de artă furate de naziști. Acesta completează setul Washington Conference Principles on Nazi-Confiscated Art stabilit în 1998.

Operă de Manet, analizată separat

Fundația a transmis că încearcă să găsească o soluție echitabilă cu moștenitorii de drept ai acestor lucrări, în cazul în care este confirmată proveniența lor, și că analizează încă o lucrare de la Kunsthaus Zürich, separat – „La Sultane”, de Edouard Manet. Aceasta nu intră în domeniul de aplicare al setului de bune practici, având în vedere procedurile de vânzare, dar este clasificată ca un caz ce trebuie luat în considerare separat. Date fiind circumstanțele generale, fundația a punctat că este pregătită să ofere compensații simbolice, potrivit npr.org.

Controversata Colecție Emil Bührle, orientată pe impresionismul și post-impresionismul francez, administrată de fundația cu același nume, reprezintă o bună parte din Kunsthaus Zürich. Din aceasta au fost împrumutate muzeului elvețian aproximativ 200 de lucrări, iar cel mai devreme ele pot fi retrase – cu înștiințare prealabilă – începând cu finalul anului 2034.

Douăzeci și cinci de țări, inclusiv Elveția, au adoptat până acum setul de bune practici stabilit de Departamentul de Stat al SUA privind arta furată de naziști.

Foto: lucrări din Colecția Bührle expuse la Kunsthaus Zürich