Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Home  /  Artǎ   /  „Picassoest. Uses and Abuses of Picasso in Eastern Europe 1945-1989”, simpozion la București
picasso, femme dans un rocking chair, christies

„Picassoest. Uses and Abuses of Picasso in Eastern Europe 1945-1989”, simpozion la București

„Picassoest. Uses and Abuses of Picasso in Eastern Europe 1945-1989”, simpozion conceput de Erwin Kessler, va avea loc la 5 ianuarie 2024 în Amfiteatrul „Ion Heliade Rădulescu” al Bibliotecii Academiei Române, fiind organizat de MARe/Muzeul de Artă Recentă și Institutul de Filosofie și Psihologie al Academiei Române „Constantin Rădulescu Motru”, în parteneriat cu Institut Francais, Goethe Institut, Centrul Ceh și Institutul Polonez din București.

Simpozionul este parte din seria de evenimente organizate în contextul expoziției „Efectul Picasso”, deschisă la MARe/Muzeul de Artă Recentă până pe 22 ianuarie 2024 (prelungită două săptămâni).

Timp de o zi, prin conferințele și printr-o key-note lecture a profesorului Uwe Fleckner (Universitatea din Hamburg) – „Education for a democratic gaze. Pablo Picasso’s Munich exhibition from 1955”, opera, figura, psihologia, atitudinea publică și impactul estetic, ideologic și politic al operei lui Pablo Picasso vor fi analizate. Un tur de forță de filosofia istoriei, după cum este prezentat, simpozionul „Picassoest” va explora tentațiile, practicile și teoriile esteticii totalitare, la fel ca și complexitatea instrumentalizării operei picassiene într-o pedagogie globală a libertății, din perspectiva societăților democratice. Împreună, contribuțiile vor contura un univers de dezbatere asupra unei teme de intensă actualitate: relațiile mereu ambivalente dintre libertatea de expresie și propagandă, dintre eliberare și manipulare, dintre viziunea estetică și discursul autoritarist.

Vor susține alocuțiuni: Cecile Godefroy – „On the margins and beyond: a study of solitary figures in Pablo Picasso’s work”; Tomas Pospiszyl – „Picasso vs. Guttuso”; Anna Manicka – „We’ll change henceforth the old tradition, And spurn the dust to win the prize! Far reaching effects of Picasso’s visit in Poland in 1948”; Yuning Teng – „«Lenin in the Art Field» or a Formalist Bourgeois? The Reception and Adaptation of Pablo Picasso in 20th Century China”; Jerome Bazin – „The cumbersome reference – in what way did Picasso not respond to artistic concerns in communist Europe?”; Erwin Kessler – „The Beauty (w)as the Beast: Conflicting Appraisals of Picasso in Communist Romania”; Uwe Fleckner – „Education for a democratic gaze. Pablo Picasso’s Munich exhibition from 1955”.

Intrarea este liberă.

Foto: „Femme dans un rocking-chair (Jacqueline)” (1956), de Pablo Picasso (c) Christie’s