Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Home  /  Artǎ   /  Premiul Turner 2024 – Colonialism, migrație, naționalism și politică identitară
london,,england ,september,27,,2019:,the,facade,of,the,tate

Premiul Turner 2024 – Colonialism, migrație, naționalism și politică identitară

Pio Abad, Claudette Johnson, Jasleen Kaur și Delaine Le Bas concurează pentru premiul Turner de anul acesta, ajuns la a 40-a ediție. Câștigătorul celei mai importante distincții acordate pentru artă contemporană în Regatul Unit primește 25.000 de lire sterline, iar fiecare finalist, câte 10.000 lire sterline.

Lucrările vor fi expuse la Tate Britain, pentru prima dată după șase ani.

Colonialismul, migrația, naționalismul și politica identitară sunt temele cheie ale celei de-a 40-a ediții a premiului Turner, despre care juriul a spus că arată că arta britanică contemporană „este mai atractivă și mai dinamică ca niciodată”.

Alex Farquharson, directorul Tate Britain și președintele juriului premiului Turner, a spus că nominalizările din acest an explorează idei de identitate și vor fi expuse începând cu 25 septembrie, înainte de alegerea finală a juriului, potrivit The Guardian.

Premiul Turner este acordat anual unui artist născut sau care lucrează în Marea Britanie pentru o expoziție sau o prezentare remarcabilă a lucrărilor sale în anul precedent.

Abad a fost nominalizat pentru expoziția „To Those Sitting in Darkness” de la Muzeul Ashmolean din Oxford, în timp ce Johnson, pentru lucrările ei care includ un portret al aboliționistei afro-americane Sarah Parker Remond.

Kaur a fost selectată pentru lucrările din expoziția „Alter Altar”, care a fost prezentată la Tramway din Glasgow, iar Le Bas, pentru prezentarea „Vienna Secession”.

Anul trecut, Jesse Darling a fost ales câștigătorul Turner Prize pentru sculpturile realizate din obiecte obișnuite care transmit „realitatea dezordonată a vieții” și tulbură ”noțiunile de muncă, clasă, spirit britanic și putere”.