Prima sculptură de Camille Claudel, achiziționată de Nationalmuseum din Stockholm
Prima sculptură realizată de Camille Claudel, una dintre cele mai inovatoare artiste ale sfârșitului secolului al XIX-lea, a fost achiziționată de Nationalmuseum din Stockholm.
În sculpturile sale, Claudel și-a explorat creativitatea și experiența de viață, dezvoltând un stil extrem de personal, care a ieșit din tradiție. Această achiziție prestigioasă simbolizează punctul culminant al proiectului multianual al Nationalmuseum care se concentrează pe sculpturi realizate de artiste.
Camille Claudel (1864-1943) a fost mulți ani eleva, asistenta și partenera lui Auguste Rodin (1840-1917), iar legătura lor a avut o influență majoră asupra ei. În timpul unei relații care a durat aproape cincisprezece ani, și mai ales după despărțirea lor, Claudel a dezvoltat un stil personal de artă, cu modelare sensibilă și compoziții și tehnici de pionierat.
În calitate de expozant la Saloanele din Paris, Claudel a fost activă pe o piață de artă în dezvoltare, unde sculptorițele din întreaga lume, inclusiv din țările nordice, jucau un rol din ce în ce mai important. La începutul secolului, ea a produs lucrări la scară mică pe care le-a descris drept „schițe din natură”.
Sculptură din marmură
Sculptura din marmură „Rêve au coin du feu” („Dream by the fire”) a fost creată în 1899. La scurt timp după aceea, Claudel l-a cunoscut pe Eugène Blot, un fondator și dealer care a dobândit drepturile de a face modele ale sculpturilor sale pentru piața comercială. „Rêve au coin du feu” a fost scoasă la vânzare pentru prima dată în 1905 și a servit inițial drept lampă.
Deși Claudel s-a bucurat de un oarecare succes comercial, de-a lungul timpului a avut dificultăți financiare. Comportamentul ei a depășit limitele a ceea ce era considerat acceptabil pentru o femeie la acea vreme, ceea ce i-a complicat și mai mult viața. A dezvoltat probleme de sănătate mintală și în 1913 a fost internată într-un spital de boli mintale unde a rămas până la moartea ei, 30 de ani mai târziu.
În ciuda dimensiunilor sale mici, „Dream by the Fire” are un fel de grandoare. Subiectul este convențional, dar în același timp genial. În spatele simplității aparente se ascunde o profunzime de vis, spune Linda Hinners, curator de sculptură la Muzeul Național.
Muzeul Național din Suedia nu are fonduri guvernamentale pentru a achiziționa design, artizanat și artă, deoarece colecțiile sunt completate prin donații și fonduri de la fundații și privați. Achiziția a fost finanțată cu fonduri de la Muzeul Național Vänner och Hedda și fonduri ale ND Qvist.
Sculptura va fi expusă în muzeu de la mijlocul lunii mai.