Sotheby’s creează o platformă şi un eveniment de vânzări dedicate NFT-urilor
Casa de vânzări şi licitaţii Sotheby’s a anunţat, joi, înfiinţarea unui spaţiu digital rezervat colecţionarilor de NFT şi o vânzare de acum bianuală de obiecte digitale, semn că doreşte să se impună în acest sector, potrivit AFP.
Imagine, video, mesaj, program informatic, NFT (jetoane nefungibile), certificate de autenticitate asociate unui obiect virtual, care îl face unic, au hrănit arta contemporană în 2020-2021, pe fondul pandemiei.
Acestea reprezintă de acum 2% din piaţa de artă la nivel global, potrivit raportului anual al societăţii Artprice, publicat la începutul lui octombrie.
Aproape necunoscute acum un an, ele au bătut recorduri la licitaţii, la Christie’s, unde o operă integral digitală a artistului american Beeple a fost adjudecată pentru 69,3 milioane de dolari în martie, sau la Sotheby’s, unde programul care a stat la originea web a fost vândut contra sumei de 5,4 milioane de dolari la începutul lui iulie.
În acest context, Sotheby’s a anunţat miercuri lansarea unei platforme dedicate colecţionarilor de artă digitală numită “Sotheby’s Metaverse”.
Cumpărătorii îşi vor putea crea un profil personal, cu “un avatar conceput de celebrul designer Pak”, iar plăţile vor putea fi făcute în monedă fiduciară sau în unele crypto-monede (Etherum, bitcoin, USDC), a explicat Sotheby’s într-un comunicat.
Pe platformă apar profilurile colecţionarilor cunoscuţi în mijloc, între care cel al vedetei americane Paris Hilton şi al DJ-ului Steve Aoki.
Prima vânzare, intitulată “Natively Digital 1.2: The Collectors”, va avea loc între 18 şi 26 octombrie, cu 53 de loturi.
Casa de licitaţii a profitat de asta pentru a anunţa că evenimentul va avea loc de acum de două ori pe an. Printre opere se află creaţii de Pak, Rare Pepe sau Larva Labs. Ele sunt prezentate începând de sâmbătă la Londra, unde Sotheby’s a bătut miercuri recordul pentru a operă a artistului britanic Banksy cu lucrarea „Love is in the Bin” (18,6 milioane de lire sterline). Un tablou real, dar care a fost distrus parţial la prima sa vânzare, acum trei ani, o acţiune revendicată de artist pentru a denunţa „comercializarea” artei.
Foto credit: Sotheby’s Metaverse – „Bored Ape Yacht Club”, Yuga Labs