Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Un univers cromatic în expoziţia Emiliei Marinescu, „Noir 22”, la Opera Națională București

Un univers cromatic în expoziţia Emiliei Marinescu, „Noir 22”, la Opera Națională București

Expoziția „Noir 22”, o scenografie a contrastelor în viziunea tinerei pictorițe Emilia Marinescu, va fi găzduită de Opera Naţională Bucureşti în perioada 17 – 30 mai. Vernisajul va avea loc marţi, 17 mai, de la ora 17.00.

Negrul care nu este negru, compoziţii reale sau imaginare, lumini şi umbre, totul este un univers cromatic. Culoarea acromatică dominantă este prima culoare folosită de artişti în picturile rupestre neolitice. Luna mai este denumită popular „florar”  gazda aromelor, a culorilor, a renaşterii.

22 de tablouri

Simbol al vieţii şi al morţii, al bucuriei şi al tristeţii, florile ne însoţesc pretutindeni. Este un element mistic călăuzitor, căruia nu-i conştientizăm importanţa decât prin asocierea sa cu spațiul sacru sau profan. Iată cum floarea – personaj principal în compoziţiile Emiliei Marinescu are atribute individuale şi defineşte simultan dualitatea extremelor. Scenografia contrastelor este definită vizual în această gradină personificată şi identificată în cele 22 de tablouri ale seriei „Noir”.

Tânăra artistă Emilia Marinescu are o formaţie educaţională complexă, asemănătoare vechilor şi renumitelor şcoli româneşti interbelice: studii complete în domeniul juridic, cel economic şi al artelor plastice, de altfel marea ei pasiune.

A învăţat de la Vladimir Zamfirescu şi Horea Paştina

În pictura de şevalet s-a instruit cu doi mari maeştri ai artei şi pedagogiei artistice vizuale contemporane, Vladimir Zamfirescu şi Horea Paştina, în principiu foarte diferiţi ca viziune plastică, venind din cele două principale direcţii ale învăţământului de artă bucureştean – Corneliu Baba, respectiv Alexandru Ciucurencu.

Emilia Marinescu s-a dedicat unei direcţii ale plasticii post-moderne dintre cele mai riscante, şi anume reprezentarea de tip figurativ, acolo unde e nevoie de mult studiu, al desenului, al culorii şi al exerciţiului zilnic.

Expoziția va fi deschisă publicului în perioada 17 mai – 30 mai, la Opera Naţională București. Accesul la expoziție se realizează la spectacolele din repertoriu sau în cadrul tururilor ghidate. Pentru programare tur ghidat este necasar să trimiteți un mail la bilete@operanb.ro.