Home  /  Natură   /  Planetă potențial locuibilă, de mărimea Pământului, descoperită la 40 de ani-lumină
starry,night,sky,as,a,background.,dark,interstellar,space.

O planetă potențial locuibilă, de mărimea Pământului, a fost descoperită la 40 de ani-lumină depărtare de Terra. O echipă internațională de doctoranzi din Queensland și din Scoția a fost cea care a găsit Gliese 12b, cum este botezată  planeta.

Descoperirea a fost publicată în Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Shishir Dholakia, doctorand în astrofizică la University of Southern Queensland, este co-liderul echipei. El a descris „momentul Evrica” al descoperirii planetei: „Ne-am dat seama că este probabil de mărimea Pământului, că este probabil temperată și că este foarte, foarte aproape. În decurs de o zi am zis: «Trebuie să scriem asta. Este ceva foarte tare». Ar putea fi la temperatura potrivită pentru ca apa lichidă să se adune la suprafață… e important, deoarece credem că planetele sunt potențial locuibile dacă pot avea apă lichidă pe ele. Astfel, în această mare căutare a vieții pe care o întreprindem, vrem să încercăm să găsim planete care sunt potențial locuibile, iar aceasta ar putea fi un bun concurent”.

El a lucrat cu o doctorandă de la Universitatea din Edinburgh, Larissa Palethorpe, care a colaborat cu NASA pentru a confirma noua planetă.

„Se află la doar 40 de ani-lumină depărtare, iar acest lucru s-ar putea să nu însemne că vom putea ajunge la ea în viitorul apropiat, dar înseamnă că putem îndrepta spre ea cele mai mari telescoape spațiale din lume și să înțelegem cum ar putea fi atmosfera”, a mai afirmat Dholakia.

Gliese 12b este de mărimea Pământului sau puțin mai mică, ca Venus, iar temperatura de la suprafața sa este estimată la 42C.

Orbita sa de 12 zile se află în jurul lui Gliese 12, o pitică roșie rece din constelația Pești. Gliese 12 are aproximativ un sfert din dimensiunea Soarelui, cu o temperatură la suprafață de aproximativ 60% din cea a acestuia.

NASA a transmis că Gliese 12b este un bun candidat pentru studii suplimentare cu ajutorul telescopului spațial James Webb.