Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Lucrări de René Magritte, Francis Picabia și Claude Lalanne, într-o licitaţie dedicată suprarealismului şi moştenirii culturale pe care a lăsat-o

Lucrări de René Magritte, Francis Picabia și Claude Lalanne, într-o licitaţie dedicată suprarealismului şi moştenirii culturale pe care a lăsat-o

Licitaţia „Surrealism and its legacy” este organizată de Sotheby’s pe 16 martie şi aduce un omagiu curentului Dada şi suprarealismului. Aceste mişcări radicale în artă au transformat haosul în frumuseţe, contradicţia în poezie, întunericul în imagine şi imposiblul în posibil, scrie Thomas Bompard, vicepreşedinte Sotheby’s, Franţa.

„Suprarealismul este soţia neascultătoare a lui Barbă – Albastră, care nu vrea nimic altceva decât să deschidă uşa interzisă. Prezentul de astăzi, tot mai complex, contradictoriu, într-o lume polarizată, rezonează cu atât mai mult cu tot ce a lăsat în urmă suprarealismul, deoarece acest curent este deschis către contradicţii şi nu încearcă să le rezolve”, mai arată reprezentantul casei de licitaţii.

Printre loturile importante ale acestei licitaţii se numără „Pavonia”, de Francis Picabia (lucrare estimată între 6 milioane şi 8 milioane de euro), „La Joconde (Mona Lisa)”, de René Magritte (1,5 – 2 milioane de euro), și „Pomme de jardin”, de Claude Lalanne (300.000 – 500.000 de euro).

The Guardian a publicat un material despre licitaţie şi a adaugat că anterior evenimentului de pe 16 martie va avea loc o expoziţie cu lucrări de Picabia, Magritte și Man Ray. De asemenea, relatează că licitaţia cuprinde o secţiune specială, dedicată unor artiste incluse în acest curent, despre care Bompard spune că au dat dovadă de „conştiinţă de sine şi intuiţie”, ce nu se regăsesc la colegii lor bărbaţi, care le-au pus în umbră.

Credit foto: Sotheby’s – „Pavonia”, de Francis Picabia