Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Home  /  Artǎ   /  O expoziție despre știrile false concepută de francezi, în premieră în România
ale ale, megaphones, 2019

O expoziție despre știrile false concepută de francezi, în premieră în România

Expoziția „Fake News: artă, ficțiune, minciună/ Fake News: Art, Fiction et Mensonge”, în care artiștii invitați pun sub semnul întrebării omniprezența mass-media, va fi prezentată în premieră în România, la ARCUB.

Vernisajul va avea loc pe 17 ianuarie, la ora 18:30, în prezența curatorului Laurent Bigot, în Sala Cafenea, unde expoziția va putea fi vizitată până pe 26 ianuarie.

Laurent Bigot este jurnalist și director al École publique de journalisme de Tours (EPJT). Este evaluator pentru International Fact-Checking Network (IFCN), cu sediul la Institutul Poynter, din Florida. Autor al unei teze de doctorat pe tema fact-checking, a publicat prima sa carte „Fact-checking vs Fake News. Vérifier pour mieux informer” (Éditions INA) în 2019.

Mass-media, sub semnul întrebării

„Fake News: artă, ficțiune, minciună” este concepută și realizată de Centre pour l’éducation aux médias et à l’information (CLEMI), operator al Ministerului francez al Educației.

Expoziția este prezentată pentru prima dată în România, la ARCUB, unde va putea fi vizitată zilnic, între orele 12:00 și 20:00.

Ea cuprinde nouă panouri, față-verso, realizate de artiști din diverse colțuri ale lumii. Fiecare, în felul său, vorbește despre rolul mass-media, internet, rețelele sociale, fluxul tot mai mare de informații și imagini.

„Artiștii invitați pun sub semnul întrebării omniprezența mass-media, care, de fapt, are puterea de a ne modela viziunea asupra lumii. Ne provoacă să ne distanțăm de acest conținut, care ne hrănește zi de zi, până la saturație. Rolul artei ar putea fi și acela de a ne însoți și a ne echipa pentru a privi lumea altfel, ne-ar putea proteja de posibilele noastre derapaje”, se arată în prezentarea expoziției.

Spre exemplu, artistul spaniol Joan Fontcuberta, unul dintre expozanți, a realizat fotografii cu peisaje sublime false, pentru a testa credulitatea publicului. „Munca mea este ca un virus pe care îl inoculez pentru a genera anticorpi… Nu știu de cât timp este nevoie pentru ca oamenii să fie vaccinați”, spune Joan Fontcuberta.

joan fontcuberta, orogenèse rousseau, 2002

Joan Fontcuberta, Orogenèse: Rousseau, 2002