Scădere importantă în vânzările celei mai mari case de licitații din lume
Christie’s, cea mai mare casă de licitații din lume, a raportat că a generat 2,1 miliarde de dolari în vânzări prin licitații live și online în prima jumătate a anului 2024, o cifră care reprezintă o scădere cu 22% față de aceeași perioadă a anului trecut.
În prima jumătate a anului 2023, Christie’s a generat vânzări de 2,7 miliarde de dolari în licitații live și online, în scădere cu 23 % față de cele 3,5 miliarde de dolari generate în aceeași perioadă din 2022.
Christie’s a raportat în anii trecuți și veniturile totale din licitații și vânzări private. În 2024, nu a făcut acest anunț. Între 2021 și 2023, vânzările private au scăzut semnificativ, de la 850 milioane de dolari la 484 milioane de dolari.
Clienți majoritar din Americi și mileniali
Anul acesta, 41% dintre cumpărătorii Christie’s provin din Americi, 38% din Europa, Orientul Mijlociu și Africa și 21% din Asia.
Numărul cumpărătorilor din Asia e în scădere de doi ani, cu 5 % față de prima jumătate a anului 2022. Această cifră a fost semnificativ mai mare în 2021, la 39%.
Pentru al doilea an consecutiv, Guillaume Cerutti, directorul general al casei, a spus la conferința în care a anunțat rezultatele că peisajul pieței este în continuare „provocator”.
Casa de licitații a evidențiat un indicator pozitiv: 29% dintre clienții săi sunt mileniali și din Generația Z, ceea ce înseamnă că acești colecționari au vârste în jur de 40 de ani. Această cifră este în concordanță cu procentul de anul trecut, indicând că afacerea veche de 250 de ani reușește să mențină interesul colecționarilor mai tineri.