Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Home  /  Artǎ   /  Ultimul eveniment outdoor „Așteptându-l pe Brâncuși”: Etno-instalație și alai de sperieciori
asteptandu l pe brancusi

Ultimul eveniment outdoor „Așteptându-l pe Brâncuși”: Etno-instalație și alai de sperieciori

O etno-instalație  din vechi artefacte populare care au inspirat formele capodoperelor brâncușiene, etnomarionate gigantice, alai de „sperieciori” și performance de percuție și vizual sunt prezentate în ultimul eveniment expozițional al proiectului „Așteptându-l pe Brâncuși”, pe 19 octombrie.

La evenimentul  „Așteptându-l pe Brâncuși #20”, ultima ediție a proiectului Asociației Culturale Arte-Factum, artistul vizual M.C.Donici propune publicului o etnoinstalație BRÂNCUȘIană & SperieCiori.

„Teme care au premers opera brâncușiană în cultura populară & Sperieciori – obiecte din artefacte vechii, piei, odgoane, sfori, clopote, toace, vin din timpuri imemoriale într-un eveniment cu substanță veche, regizat și coregrafiat de Levente Kocsárdi, cu tineri frumoși și talentați, în atelierul de percuție și arte performative. 20 de exPoziții în drumul deVenirii”, spune dr. arh. Mihai Donici.

Expoziția outdoor „Așteptându—l pe Brâncuși #20” va fi deschisă la ora 18:00, în Piața Unirii din Timișoara. „Alaiul de Sperieciori” va porni, la ora 19:00, din fața Centrului de Cultură și Artă al Județului Timiș, cu performance de percuție până în Piața Libertății, apoi, pe strada V. Alecsandri și în Piața Unirii, la expoziția outdoor de lângă monolitul metalic din fața Muzeului Național de Artă Timișoara.

„Rădăcinile artelor vin din culturi tradiționale pe care artiști geniali le aduc din arhaic în Avangarda contemporană. Arta spațiului carpatic prin coerență și unitate, ne poate oferi accesul în universal pe care, prin sinteze originale, Brâncuși l-a reușit. Îl putem înțelege pe Brâncuși, dacă ne înțelegem tradiția profundă”, adaugă Donici.

În avanscena expoziției Brâncuși la Timișoara, artistul vizual Mihai Donici a conceput și derulat un proiect de 20 de expoziții de etnosculptură care prefigurează lumea formelor brâncușiene. Proiectul s-a desfășurat pe o perioadă de cinci luni și a prezentat expoziții outdoor, la monolitul  din Piața Unirii, în fiecare joi. Expozițiile sunt concepute evolutiv, piesele expuse fiind, pentru fiecare eveniment, altele, rezultând configurații plastice mereu diferite. Creat ca o intervenție urbană cu mijloace artistice, proiectul a propus o experiență imersivă în interiorul unei mari culturi populare și a mitologiei ei captivante. Performance-ul care însoțește expozițiile este interactiv, publicul spontan fiind invitat să bată toacele și să mânuiască „sperie-ciorile”. Expozițiile au avut și rolul de a pregăti publicul autohton și pe cel de tranzit cultural pentru receptare contextualizată a expoziției Brâncuși, deschisă acum la MNArT.

Dacă „Așteptându-l pe Brâncuși #20” va fi ultima din seria de 20 de expoziții outdoor ale proiectului, atelierul de percuție și arte vizuale și performative va continua timp de o lună, pentru dezvoltarea unei creații performative complexe și originale.

Credit foto: Spulbat Films TM