Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Home  /  Artǎ   /  O figură diabolică, descoperită într-un tablou al lui Joshua Reynolds
joshua reynolds death of cardinal beaufort, national trust

O figură diabolică, descoperită într-un tablou al lui Joshua Reynolds

O figură diabolică nevăzută mult timp într-un tablou celebru și controversat din secolul al XVIII-lea al lui Joshua Reynolds a fost descoperită recent în urma unei restaurări.

Joshua Reynolds a pictat un demon care se ascunde în umbră în tabloul său „Moartea cardinalului Beaufort/ The Death of Cardinal Beaufort”, bazat pe o scenă shakespeariană. Însă „demonul” a dispărut în cele din urmă sub straturile de vopsea și lac.

Opera de artă din 1789 este din nou expusă la Petworth House, în West Sussex. Creatura cu colți poate fi văzută acum la capul patului, în umbră, în timp ce cardinalul Beaufort zace pe moarte, cu regele Henric al VI-lea și doi lorzi la căpătâiul său.

Figura monstruoasă 

John Chu, curator senior al National Trust pentru tablouri și sculpturi, a explicat: „Nu se potrivea cu unele dintre regulile artistice ale vremii ca o figură de stil poetică să fie reprezentată atât de literal în această figură monstruoasă. Când a fost expusă pentru prima dată la Shakespeare Gallery în 1789, a generat mai multe controverse decât orice altă lucrare expusă. Criticii au argumentat că «în timp ce în literatură era considerată acceptabilă introducerea ideii de demon ca fiind ceva din mintea unei persoane, includerea ei vizuală într-o pictură îi dădea o formă prea fizică»”.

Mai mulți prieteni și comentatori au încercat să îl convingă pe Joshua Reynolds să nu o includă sau, la finalizarea picturii, să o elimine.

De-a lungul anilor, figura controversată a dispărut în umbră, deoarece lucrarea a fost vopsită în exces și a primit numeroase straturi de lac de la restauratori.

Se pare că primii restauratori au „înțeles greșit” figura, a adăugat Chu, iar în decurs de câteva decenii „acea zonă pare să se fi deteriorat în mici insule de vopsea și să fi devenit mai puțin clară”.

Becca Hellen, conservator principal pentru picturi al National Trust, a declarat că zona din jurul demonului a fost „deosebit de dificil” de restaurat. „Cu straturile adăugate de primii restauratori, devenise o harababură de interpretări greșite și straturi multiple de vopsele”.

Credit foto: National Trust