Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
curatorial.ro  /  Artǎ   /  Pictură reatribuită lui Gainsborough, după șase decenii etichetată drept necunoscută
portret thomas gainsborough, national maritime museum, greenwich, london

Pictură reatribuită lui Gainsborough, după șase decenii etichetată drept necunoscută

Un portret al unui veteran de marină a fost reatribuit pictorului Thomas Gainsborough, după ce a fost ținut în depozitul Royal Museums Greenwich mai bine de șase decenii ca lucrare a unui artist necunoscut.

O campanie de strângere de fonduri a fost lansată pentru a aduna 60.000 de lire sterline pentru lucrări extinse de conservare asupra tabloului și a ramei sale înainte de a fi expus, anul viitor, în Queen’s House, parte a Royal Museums Greenwich (RMG).

Portretul nesemnat al căpitanului Frederick Cornewall a fost lăsat moștenire RMG de colecționarul de artă Edward Peter Jones în 1960. Deși a fost atribuit lui Gainsborough, curatorul RMG de la acea vreme nu a fost convins.

„În însemnările lui a spus că, deși exista o afinitate cu Gainsborough, pictura e prea grosieră pentru a fi opera sa”, a declarat Katherine Gazzard, în prezent curatorul RMG. Ea crede că tabloul a fost depozitat imediat, deși registrele digitale ale RMG merg doar până în urmă cu 30 de ani, relatează The Guardian.

Gainsborough l-a portretizat pe Cornewall ca pe un luptător curajos, evidențiind brațul său lipsă, amputat după bătălia de la Toulon din 1744.

Pictura, în stare bună, dar foarte fragilă

Anul trecut, istoricul de artă Hugh Belsey, autoritate în materie de Gainsborough, care a încercat să dea de urma portretului, a descoperit că acesta a fost lăsat moștenire RMG. El a cerut să îl vadă. I-a fost adus din depozit și concluzia a fost că „avea toate caracteristicile vizuale ale stilului lui Gainsborough din această perioadă”, după cum a punctat Gazzard.

Atribuirea greșită a fost „o chestiune de precauție”, a adăugat ea. „Este un memento pentru a fi riguroși. Dar suntem mai degrabă entuziasmați decât stânjeniți”.

Belsey a declarat că este „încântat că acest portret splendid este acum identificat ca fiind o lucrare timpurie de calitate a lui Gainsborough”. El a datat pictura în jurul anului 1762, când Gainsborough lucra în Bath.

A fost neobișnuit faptul că primul curator nu a verificat tabloul cu experți în Gainsborough înainte de a-l respinge, a mai spus Belsey. „Dar sunt foarte mulțumit că a fost regăsit”.

Pictura are nevoie de lucrări urgente de restaurare. „Pare în stare bună, dar este foarte fragilă”, a declarat Miranda Brain, directorul departamentului de conservare a picturilor de la RMG.