Home  /  Natură   /  Informaţiile colectate prin intermediul telescopului spaţial Hubble aduc noi detalii privind viteza de expansiune a Universului
hubble universe

Informaţiiile colectate de telescopul spaţial Hubble aduc detalii noi privind viteza de expansiune a Universului, arată NASA.

La finalul unei misiuni de trei decenii, telescopul NASA a găsit peste 40 de borne în spaţiu şi timp care ar putea fi utile în studierea vitezei de extindere a Universului şi care aduc detalii esenţiale studiilor anterioare.

O întrebare fără un răspuns, timp de un secol

Studiul expansiunii universului a început în anii 1920, măsurătorile fiind făcute de astronomii Edwin P. Hubble şi Georges Lemaître. Datorită acestui prim studiu, în 1998 a fost descoperită energia întunecată, un nou tip de forţă care contribuie la expansiunea Universului.

Recent, bazat pe datele colectate de Hubble, specialiştii au observat discrepanţe faţă de primele studii.

NASA afirmă că motivul acestor discrepanţe rămâne un „mister”. Dar, datorită Hubble, experţii se gândesc inclusiv la varianta unui „nou tip” de Fizică.

Viteza de expansiune a Universului calculată până în prezent pare a fi mai mică decât ceea ce arată cifrele noi. Marja de eroare în această situaţie este „una la un milion” şi astfel, actuala ipoteză, bazată pe noile descoperiri poate duce la o abordare cu totul nouă.

Credit foto: NASA