Home  /  Natură   /  Prima imagine surprinsă de Telescopul Webb în spaţiu
webb imagini

Prima imagine surprinsă de Telescopul Webb în spaţiu

Preşedintele SUA, Joe Biden, a dezvăluit, în după-amiaza zilei de 11 iulie, o imagine surprinsă de Telescopul Webb în spaţiu, prima ilustrare a Universului în infraroşu, cu cea mai mare profunzime şi cea mai mare rezoluţie.

Imaginea prezintă gruparea de galaxii SMACS 0723 și se concentrează pe o zonă a cerului care, din perspectiva unui om aflat pe Pământ, are dimensiunea unui grăunte de nisip ținut la distanță de un metru.

„Este o onoare incredibilă pentru ESA și partenerii săi internaționali să dezvăluie de la Casa Albă prima imagine captată de Webb”, a spus directorul Agenției Spațiale Europene, Josef Aschbacher. „Doar prin munca de echipă, dedicație și determinare umană de a împinge granițele și de a explora am ajuns la acest moment istoric, să vedem cea mai profundă imagine a Universului timpuriu de până acum”.

webb, imagine, univers

NASA, ESA, CSA

NASA va lansa o serie de imagini surprinse de Webb

Printre obiectivele studiate se regăsesc nenumărate galaxii care au apărut acum 13 miliarde de ani, spun cei de la NASA.

Administrația Națională Aeronautică și Spațială americană, alături de partenerii săi, Agenţia Spaţială Europeană şi Agenţia Spaţială Canadiană, vor lansa, pe 12 iulie, o serie de imagini unice surprinse de Telescopul Webb în spaţiu. Preşedintele SUA şi vicepreşedintele Kamala Harris vor avea prioritate şi pot privi în avans câteva dintre aceste descoperiri.

Telescopul James Webb, lansat în urmă cu jumătate de an, este cea mai puternică tehnologie de acest gen şi este rezultatul unei investiţii de 10 miliarde de dolari. Misiunile acestuia în spaţiu vor schimba modul în care vedem Universul, spun experţii. De altfel, lista cu obiectivele surprinse în această primă misiune este fascinantă. Printre imaginile care vor fi prezentate publicului se numără cele ale unei nebuloase, ale unui grup compact de galaxii dar şi prima spectroscopie a unei exoplanete.

Credit foto principală: NASA