Home  /  Natură   /  Urme de dinozaur descoperite în sudul Țării Galilor, vechi de peste 200 de milioane de ani
dinozaur urma, tara galilor

Urmele de dinozaur descoperite în urmă cu un an pe o plajă din sudul Țării Galilor fac parte dintr-o serie și au o vechime de peste 200 de milioane de ani, au concluzionat cercetătorii.

Urmele din Penarth, din Valea Glamorgan, au dat naștere unei serii de studii privind originea lor.

Este considerat că ele aparțin unui strămoș al gigantului diplodocus și că datează din perioada Triasic.

„Credem, după dimensiunea și forma urmelor, că au fost lăsate de un animal care a fost o rudă foarte îndepărtată și timpurie a ceva de genul diplodocus – un dinozaur cu gâtul lung și corpul ca un butoi”, a declarat profesorul Paul Barrett de la Natural History Museum, potrivit BBC.

dinozaur urma, tara galilor, bbc

Captură video BBC

Acestea nu sunt primele fosile de dinozaur descoperite în Țara Galilor, însă vârsta lor este remarcabilă și în restul Marii Britanii nu au fost până în prezent detectate astfel de fosile.

Urmele au fost scanate folosindu-se tehnologia imagistică 3D de ultimă generație și vor fi lăsate la fața locului până ce vor fi erodate de mare. În baza sutelor de fotografii și a scanurilor vor fi realizate modele tridimensionale fidele.

Studiul a fost condus de un grup de paleontologi de la Universitatea Cardiff, National Museum Wales, Natural History Museum, Universitatea John Moores din Liverpool și Universitatea din Lyon.