Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
România, câștigătoare la Festivalul de Film de la Veneția

România, câștigătoare la Festivalul de Film de la Veneția

Lungmetrajul românesc „Imaculat”, regizat de George Chiper-Lillemark şi Monica Stan, a fost desemnat cel mai bun debut din selecția Festivalului Internațional de Film de la Veneția și a fost recompensat cu Premiul „Luigi De Laurentiis”.

Premiul în valoare de 100.000 de dolari este împărțit regizorului şi producătorului celui mai bun lungmetraj de debut din toate secţiunile festivalului.

„Imaculat”, cuprins în selecția Giornate degli Autori, secțiune paralelă a festivalului, a reprezentat România alături de „Miracol” al lui Bogdan George Apetri, inclus în competiția Orizzonti, și de „Plastic semiotic” al lui Radu Jude, prezentat în afara concursului.

În plus, regizorul român Alexander Nanau făcut parte din juriul internaţional condus de cineastul sud-coreean Bong Joon-ho, cunoscut pentru „Parasite”.

Din juriu au făcut parte regizoarea americană de origine chineză Chloé Zhao, marea câştigătoare a ediţiei de anul trecut, cu „Nomadland”, actriţa Virginie Efira (Belgia, Franţa), care a jucat cel mai recent în „Benedetta” al lui Paul Verhoeven, actriţa şi cântăreaţa Cynthia Erivo (Marea Britanie), actriţa şi producătoarea canadiană Sarah Gadon și regizorul italian Saverio Costanzo („L’amica geniale”).

„Imaculat” a primit la Veneția și două trofee colaterale – Authors under 40 Award pentru scenariu şi GdA Director Award, principalul premiu al Giornate degli Autori.

Lungmetrajul o are în centru pe Daria, care ajunge la dezintoxicare pentru a scăpa de dependenţa de droguri căpătată de la bărbatul care a reprezentat prima ei dragoste. Felul de a fi o salvează de avansurile sexuale ale majorității narcomanilor din centru şi îi aduce protecţia lor. Ea descoperă însă că tratamentul special primit vine cu un preț mare. Ana Dumitraşcu, Vasile Pavel şi Cezar Grumăzescu fac parte din distribuție.

„L’Evenement”, dramă regizată de cineasta franceză Audrey Diwan, cu Anamaria Vartolomei în rol principal, ambele de origine română, a câştigat marele trofeu al ediției de anul acesta, Leul de Aur.

Filmul este adaptare a romanului omonim scris de Annie Ernaux, care relatează experiența traumatizantă a avortului în Franța anilor 1960, când în țară era ilegală această practică.

Anul acesta, la Veneția, a debutat secțiunea Orizzonti Extra, în care a fost acordat un premiu al publicului, prin vot. „The Blind Man Who Did Not Want to See Titanic”, de Teemu Nikki, a fost desemnat câștigător.

VENEZIA 78
Leul de Aur pentru cel mai bun film – „L’Evenement”, de Audrey Diwan
Leul de Argint – Marele premiu al juriului – „The Hand of God/ E stata la mano di Dio”, regizat de Paolo Sorrentino
Leul de Argint pentru cel mai bun regizor – Jane Campion, pentru „The Power of the Dog”
Coppa Volpi pentru cel mai bun actor – Jon Arcilla, pentru „On The Job: The Missing 8”
Coppa Volpi pentru cea mai bună actriţă – Penélope Cruz, pentru „Madres paralelas”
Cel mai bun scenariu – Maggie Gyllenhaal, pentru „The Lost Daughter”, după un roman semnat Elena Ferrante
Premiul special al juriului – „Il Buco”, de Michelangelo Frammartino
Premiul ”Marcello Mastroianni” pentru cel mai bun tânăr actor/ actriţă – Filippo Scotti, pentru „The Hand of God”

ORIZZONTI
Cel mai bun film – „Pilgrims”, de Laurynas Bareisa
Cel mai bun regizor – Eric Gravel, pentru „A plein temps”
Premiul special al juriului Orizzonti – „El gran movimento”, de Kiro Russo
Cel mai bun actor – Piseth Chhun, pentru „White Building”
Cea mai bună actriţă – Laure Calamy, pentru „A plein temps”
Cel mai bun scenariu – „107 Mothers”, de Peter Kerekes şi Ivan Ostrochovsky
Cel mai bun film de scurt metraj – „Los Huesos”, de Cristóbal León şi Joaquín Cociña

Premiul „Luigi De Laurentis” pentru film de debut – „Imaculat”, de George Chiper-Lillemark şi Monica Stan

VIRTUAL REALITY
Cea mai bună poveste VR – „End of Night”, de David Adler
Cea mai bună experienţă VR – „Le Bal de Paris”, de Blanca Pi
Marele premiul al juriului pentru cea mai bună operă VR – „Goliath: Playing With Reality”, de Barry Gene Murphy şi May Abdalla