Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Home  /  Artǎ   /  Femei în artă – Katherine Westphal și inovația în meșteșugurile tradițional feminine
westphal giverny ii, museum of fine arts boston

Femei în artă – Katherine Westphal și inovația în meșteșugurile tradițional feminine

Katherine Westphal (1919 – 2018) a fost cunoscută pentru utilizarea inovatoare a diferitelor tehnici de vopsire la cald pentru a transfera imagini fotocopiate pe articole precum rochii, kimonouri și cuverturi.

Westphal a studiat pictura la Universitatea din California, Berkeley. A predat arta la Universitatea din Wyoming pentru o perioadă, apoi a predat la Universitatea din Washington, din 1946 până în 1950. Ulterior, ea a lucrat ca designer textil independent înainte de a obține o catedră la Universitatea din California, Davis, unde a lucrat din 1966 până în 1979. La UC Davis a descoperit fotocopiatorul, ceea ce a dus la numeroasele sale inovații și experimente cu transferurile de imagini. În 1979, s-a retras din învățământ pentru a se dedica artei sale.

Lucrările artistei se află în colecțiile permanente ale Museum of Fine Arts in Boston și Smithsonian American Art Museum din Washington DC, printre multele instituții. A fost aleasă în Colegiul de membri al American Craft Council în 1979 și a primit Medalia de aur pentru măiestrie desăvârșită a acestui organism în 2009. Galeria Browngrotta Arts din Wilton (Connecticut) reprezintă arta lui Westphal.

„Practic, sunt un turist, mă deplasez în jurul lumii, în locuri îndepărtate… Apoi, totul apare în lucrările mele – cultura altcuiva și a mea”, spunea Katherine Westphal.

two runner pots, katherine westphal, 1993, tom grotta browngrotta arts

Two Runner Pots, 1993, Katherine Westphal (c) Tom Grotta / Browngrotta Arts

Lauren Whitley, curator senior în departamentul de artă textilă și de modă de la Museum of Fine Arts, afirma despre Westphal: „Îi plăceau formele de îmbrăcăminte, în special kimonourile, care erau bune pentru manipularea imaginilor bidimensionale. Ea intenționa să le poarte, dar și-a dat seama că unii oameni doar le atârnau pe pereți”.

Inovațiile ei au adus meșteșugurile tradițional feminine, cum ar fi aplicațiile, cusăturile, tapiseria, la nivelul artei contemporane.

Timp de mulți ani a lucrat ca artistă independentă, producând lucrări unicat, artă vestimentară și textile comerciale, toate având aceleași calități inovatoare, fanteziste și dezinvolte.

Prolifică și neobosită, văzând potențialul în aproape orice material și lăsându-și imaginația să o ducă oriunde, Katherine Westphal a inspirat generații de artiști în domeniul textil.

Fotografie principală: „Giverny II”, 1983, Katherine Westphal (c) The Daphne Farago Collection/Museum of Fine Arts