Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Home  /  Artǎ   /  Muzeul din Philadelphia ar putea deține un Vermeer neatribuit
reproducere alb negru lady with a guitar, pma

Muzeul din Philadelphia ar putea deține un Vermeer neatribuit

Muzeul de Artă din Philadelphia ar putea avea în colecția sa o pictură veritabilă a lui Johannes Vermeer neatribuită maestrului olandez, potrivit unui cercetător.

Art Newspaper a relatat că, la un simpozion recent, Arie Wallert a afirmat că tabloul „Doamna cu chitară/ Lady with a Guitar”, ulei pe pânză de la sfârșitul secolului al XVII-lea, este „un tablou de Vermeer”. Acest lucru contrazice informațiile despre lucrare ale muzeului, care afirmă în mod clar că lucrarea este o copie a unui alt tablou similar din jurul anului 1672, deținut de Kenwood House din Londra.

Pictura Kenwood prezintă de asemenea o femeie care cântă la un instrument. Cu excepția unei modificări notabile, coafura femeii, compoziția și subiectul acestui tablou sunt aproape identice cu cele ale tabloului de la Muzeul din Philadelphia.

Contribuțiile cercetătorilor, apreciate de muzeu

„Muzeul de Artă din Philadelphia este recunoscător pentru contribuțiile trecute și continue ale cercetătorilor la discursul din jurul lucrării «Lady with a Guitar», care a fost identificată în colecția John G. Johnson ca fiind o copie după Vermeer”, a transmis Sasha Suda, directoarea muzeului, într-un comunicat. „Operele de artă istorice conectează oamenii și ideile de-a lungul timpului. Viitorul «Lady with a Guitar» la PMA va fi acela de a inspira dezbateri, de a accepta erudiția și de a căuta mai multe cunoștințe și clarificări din această pictură misterioasă, la aproximativ 350 de ani de la crearea sa”.

Wallert, care a fost specialist la Rijksmuseum, instituția din Amsterdam care organizează în prezent o retrospectivă Vermeer unică, ar fi declarat că opera de artă din Philadelphia se află într-o stare „șocantă”. În declarația sa, Suda a spus că tabloul, care a intrat în colecție în anii 1930, se află în prezent „într-o stare extrem de compromisă” după „demersurile anterioare de conservare”. Prin comparație, tabloul de la Kenwood House este bine cunoscut, dar nu figurează în expoziția de la Rijksmuseum prezentată acum.

Există doar 37 de tablouri pe care cercetătorii sunt de acord că pot fi atribuite lui Vermeer. Aproximativ 28 dintre ele se află în prezent în expoziția de la Rijksmuseum. Recent, Galeria Națională de Artă din Washington D.C. a ținut prima pagină a ziarelor când experții muzeului au eliminat atribuirea Vermeer de pe un tablou din colecția sa. În mod oarecum controversat, curatorii Rijksmuseum au ales să trateze totuși acea lucrare ca pe un Vermeer autentic.