Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
curatorial.ro  /  Artǎ   /  Toamna în peisajele unor pictori celebri – Galerie FOTO
autumn in bavaria” (1908) vasily kandinsky

Toamna în peisajele unor pictori celebri – Galerie FOTO

Toamna este un anotimp pitoresc şi nu este surprinzător faptul că marii pictori s-au simţit obligați să surprindă culorile ei pe pânze. Arta de toamnă este plină de galben, roșu, portocaliu și adesea o nuanță caldă de aur, ceea ce face ca aceste picturi să iasă în evidență.

Curatorial.ro a ales unele dintre cele mai frumoase pânze create de Courbet, Monet, Van Gogh, Klimt şi Kandinsky.

„Forest in Autumn” (1841) de Gustave Courbet, colecţie privată

forest in autumn” (1841) gustave courbet

Gustave Courbet a creat în această pânză un peisaj de toamnă cu un pârâu și doi stejari. În prim plan este pădurea în trei culori diferite de maro. Opera de artă face parte din secvența „Real Life Paintings” a artistului. Aceasta este una dintre cele mai importante lucrări ale sale, reprezentând debutul său cu lucrări de peisaj la scară largă.

„Autumn on the Seine at Argenteuil” (1873) de Claude Monet, High Museum of Art, Atlanta, SUA

autumn on the seine at argenteuil” (1873) claude monet

Faimoasele picturi de toamnă ale lui Monet sunt considerate a fi unele dintre cele mai mari lucrări ale sale, înfățișând schimbarea naturii de la un anotimp la altul într-un mod uimitor și distinctiv. Această opera de artă ce redă toamna este una dintre cele mai cunoscute lucrări ale lui Monet și a fost influențată de o succesiune de lucrări finalizate de pictor în 1867.

„Autumn Landscape with Four Trees” (1885) de Vincent van Gogh, Kröller-Müller Museum, Otterlo, Ţările de Jos

autumn landscape with four trees” (1885) vincent van gogh

În comparație cu lucrările anterioare ale lui Van Gogh, pictura de peisaj de toamnă arată o îmbunătățire a talentului compozițional. Nu era un subiect nou pentru artist. În primăvara anului 1884, el a creat un desen cu stilou foarte cuprinzător intitulat „În spatele gardurilor vii”, care include, într-o contribuție mai moderată, cei patru copaci din spatele rectorului care constituie baza picturii – asemănarea terenului cu opera de artă este deosebit de izbitoare. Opera este un studiu de culoare. Nuanțele au fost aplicate cu grijă, amestecându-se unele cu altele pentru a crea o unitate de legătură care este elegantă dar și austeră.

„The Birch Wood” (1902) de Gustav Klimt, colecţie privată

the birch wood” (1902) gustav klimt

Gustav Klimt a făcut parte din mişcarea Seccesion de la Viena, a artiștilor moderni care s-au răzvrătit împotriva educației lor la Academia Vieneză de Arte Frumoase. Această imagine poate fi interpretată într-o varietate de moduri, cum ar fi o metaforă a naturii moarte, un semn al progresului spiritual sau o portretizare a vieții rurale.

A fost denumită „cea mai frumoasă lucrare a lui Klimt”. Viața lui Klimt a fost atât intrigantă, cât și complicată. A fost un artist simbolist austriac de la sfârșitul secolului al XIX-lea și începutul secolului XX ale cărui picturi pot fi văzute la Palatul Belvedere din Viena și în muzeele din Europa.  Klimt, care a fost și faimos și controversat, a deschis calea picturii moderne.

„Autumn in Bavaria” (1908) de Vasily Kandinsky, Centre George Pompidou, Paris

Vasily Kandinsky a produs peisaje expresioniste cu mai mulţi ani înainte de 1908. Cu toate acestea, în „Toamna în Bavaria” (foto principală), el va abstractiza mai mult decât în oricare altă operă. Desigur, observatorul poate încă distinge trăsăturile din această imagine; există ramuri de fag în dreapta căii pietonale, molizi și alte plante veșnic verzi masive pe partea opusă a acestuia, deasupra barierei mici de beton și o Biserică cu turnul său în fundal. Se poate observa folosirea cuțitului de paletă pe pânză pentru prima dată în această imagine, prefigurând ceea ce va urma în dezvoltarea lui Kandinsky ca artist.

Tabloul „Toamna în Bavaria” al lui Vasily Kandinsky se abate de la stilul operelor sale de artă din trecut și se aventurează pe un nou teritoriu. Opera de artă de toamnă, deși este peisaj, ar trebui privită ca o lucrare timpurie a picturii abstracte.