Home  /  Natură   /  Carnea și insectele crescute în laborator, benefice pentru sănătate și planetă
meat,cultured,in,laboratory,conditions

Carnea și insectele crescute în laborator, benefice pentru sănătate și planetă

Carnea și insectele crescute în laborator sunt benefice pentru sănătate și planetă, arată un studiu realizat de cercetători din Finlanda.

Oamenii de știință spun că presiunea asupra planetei ar putea să scadă cu mai mult de 80% odată cu aceste alimente, comparativ cu dieta tipică europeană. Ce nu este încă știut e dacă oamenii sunt dispuși să își schimbe obiceiurile de consum alimentar.

Mai multe alimente neconvenționale sunt dezvoltate cu scopul de a oferi hrană bogată în proteine și alți nutrienți în timp ce afectează puțin planeta, folosind mai puțină apă și mai puțin sol.

Cercetătorii finlandezi au studiat profilul nutrițional al unora dintre aceste produse, unele aflate în fază de proiect, și au urmărit trei măsuri de presiune asupra mediului: consumul de apă, de sol și eventuale emisii de carbon.

Mai mulți nutrienți esențiali decât în dieta vegetariană

Concluzia lor a fost aceea că renunțarea la carne, lactate și alte produse de origine animală în favoarea hranei alternative poate reduce aceste efecte cu mai mult de 80%. În plus, ele oferă o mai mare gamă de nutrienți esențiali decât dietele vegetariene sau vegane.

Ei au mai descoperit și că soluții care implică mai puțină tehnologie, precum reducerea consumului de carne în favoarea legumelor, au un impact similar asupra planetei.

Cercetarea, publicată în Nature Food, a examinat noi alimente care este așteptat să devină o bună parte din dietele viitoare: muște și greieri, albuș de ou din celule de găină crescute în laborator, un tip de algă marină, pulbere proteică din ciuperci ori microbi, alge comestibile și lapte, carne și fructe de pădure crescute din celule.

Dr. Asaf Tzachor de la University of Cambridge, care nu a făcut parte din echipa de studiu, a declarat pentru BBC că aceste descoperiri sunt „promițătoare”, însă reticența consumatorilor de a-și schimba dieta ar putea să amâne sau chiar să împiedice tranziția.

Numeroase studii au arătat că orientarea spre o dietă bazată pe plante are beneficii atât pentru sănătate, cât și pentru planetă.

Un raport recent al Intergovernmental Panel on Climate Change a recomandat trecerea la diete echilibrate care sunt bogate în vegetale, cu un consum moderat de carne și produse lactate produse în mod sustenabil.