Home  /  Natură   /  Telescopul „James Webb” a descoperit dioxid de carbon în atmosfera unei planete din afara Sistemului Solar
NASA, Telescopul Webb, exoplanetă, detectare de dioxid de carbon, Curatorial

Telescopul „James Webb” a descoperit dioxid de carbon în atmosfera unei exoplanete, anume o planetă din afara sistemului nostru solar, anunţă NASA.

Este vorba de un gigant gazos, WASP-39 b, care face o mişcare de revoluţie în jurul unei stele asemănătoare Soarelui şi care se află la o distanţă de 700 de ani – lumină de Terra. Descoperirea este cu atât mai importantă cu cât atestă că Telescopul „Webb” poate detecta cantitatea de dioxid de carbon de pe alte planete mai mici, pe care le va studia.

O planetă descoperită în 2011

WASP-39 b are o masă ce reprezintă un sfert din cea a planetei Jupiter şi a fost descoperită în urmă cu 11 ani.

Observaţii anterioare asupra acestei planete, inclusiv cu Telescopul Hubble, precursorul lui „Webb”,  au dezvăluit prezenţa unor vapori de apă, sodiu şi potasiu în atmosfera acesteia. Analiza în infraroşu a noului telescop a confirmat prezenţa dioxidului de carbon.

Credit foto: NASA