Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
curatorial.ro  /  Artǎ   /  Trei falsuri Van Gogh, identificate în importante colecții private
amsterdam,,the,netherlands, ,may,11,2024,:,a,woman

Trei falsuri Van Gogh, identificate în importante colecții private

Trei falsuri Vincent van Gogh au fost identificate de specialiștii de la Muzeul Van Gogh din Amsterdam în importante colecții private, potrivit unui articol publicat de aceștia în numărul din octombrie al Burlington Magazine.

Între lucrări se află și una vândută în 2011 prin Christie’s cu aproximativ 1 milion de dolari și care fusese chiar autentificat anterior de instituția din Amsterdam.

Teio Meedendorp, Louis van Tilborgh și Saskia van Oudheusden de la Van Gogh Museum și-au împărtășit descoperirile asupra lucrărilor ce fuseseră acceptate anterior ca autentice în catalogul raisonné din 1970 al lui Jacob-Baart de la Faille.

Interior of a Restaurant

„Interior of a Restaurant” a fost considerat o versiune a unui tablou autentic al lui Vincent van Gogh, „Interior of the Grand Bouillon-Restaurant le Chalet, Paris (1887), care se află într-o colecție privată. Acest lucru nu era neobișnuit pentru artist, care deseori făcea mai multe variante, fie pentru a le oferi, fie pentru a experimenta.

În cazul celei apărute în anii 1950, specialiștii au stabilit că tușele nu seamănă cu stilul original, iar culorile nu se potrivesc cu paleta artistului din acea perioadă, care includea un pigment sintetic albastru de mangan brevetat în 1935. În plus, au existat discrepanțe în ceea ce privește florile, prima reprezentând begonii de toamnă, iar a doua floarea-soarelui galbenă, al cărei sezon trecuse când a fost realizată pictura, toamna târziu.

Head of a Woman

Al doilea tablou este „Head of a Woman”, care provine din patrimoniul controversatului dealer de artă Gerbrand Visser, care a murit în 2007. Pictura a fost autentificată în anul următor de Muzeul Van Gogh. În 2011, același tablou, intitulat ulterior „Head of a Peasant Woman with Dark Cap”, a fost oferit la Christie’s New York, unde a fost vândut pentru 993.250 de dolari.

Deși a fost autentificată de muzeu înainte de a fi scoasă la licitație, lucrurile s-au schimbat atunci când specialiștii muzeului au fost rugați să verifice o pictură similară care fusese prezentată de un proprietar francez în 2019.

Cercetările tehnice ulterioare, inclusiv o examinare a pânzei, a aplicării vopselei, au arătat că tabloul de la Christie’s este un fals realizat între anii 1902 și 1909, când originalul trecuse de la mama artistului într-o colecție privată inaccesibilă.

Wood Gatherers in the Snow

„Wood Gatherers in the Snow”, acuarelă 1884, a apărut public în 1912 și a trecut drept autentic odată cu catalogul raisonné din 1970 în care apare o vânzare a lucrării la Sotheby’s, în 1957, de către omul de afaceri Kenneth Mackay, contele de Inchcape.

Lucrarea a fost respinsă de specialiști în 2020, fiind considerat că cel care a copiat s-a folosit de o fotografie a lucrării care a fost publicată inițial în 1904. Când a pictat un bărbat din Nuenen, falsificatorul a omis un băț lung vertical folosit pentru a căra mănunchiuri de lemne pe spate și a fost trecut cu vederea acoperișul acoperit de zăpadă al fermei din spatele bărbatului.

Foto: Muzeul Van Gogh Amsterdam