Home  /  Natură   /  Specialiştii NASA anunţă că experimentul de a creşte plante pe suprafaţa lunară a reuşit
NASA Plante

Specialiştii NASA anunţă că experimentul lor de a creşte plante pe suprafaţa lunară, numită regolit, a reuşit.

Materialul de pe suprafaţa satelitului natural al Terrei a fost adus de către astronauţi, pentru o cercetare atentă, prin intermediul celor mai noi tehnologii. Trei dintre aceste mostre au fost folosite pentru creşterea de plante, în ciuda materialului sărac în nutrienţi, arată NASA.

Rezultatul cercetării este esenţial

Potrivit şefului NASA, Bill Nelson, studiul arată că este posibilă producerea de resurse alimentare pentru astronauţii care explorează Luna şi planeta Marte. „Această cercetare este un exemplu esenţial al modului în care NASA practică inovaţia în domeniul agriculturii, care ne dă indicii privind procesul prin care plantele depăşesc condiţiile dificile de pe Terra”, a mai arătat oficialul.

Descoperirea este una esenţială – în primul rând, plantele pot creşte pe regolit şi apoi arată că sunt mari şanse pentru o existenţă umană pe Lună.

Plantele crescute pe regolit nu au aceeaşi robusteţe ca acelea de pe Terra, dar faptul că au încolţit este un fenomen excepţional, mai spun experţii.

Plantele folosite fac parte din familia cruciferelor – unele dintre cele mai studiate plante, deseori folosite ca model în cercetările biologice.

Credit foto: UF/IFAS, Tyler Jones via NASA